Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Thursday, November 24, 2016

Cerita #GuasasebagaiFirstAid

Assalamualaikum... Morning!!

 
Hari ni entri ringkas je...

Satu hari, en suami balik dari kerja mengadu rasa lenguh yang teramat sangat di bahagian kedua-dua kaki terutama di bahagian paha. Kasihan saya melihat keadaannya. Lepas makan malam terus baring sebab tak lalu nak berdiri lama. Apa lagi saya keluarkan senjata kayu hikmat tu. Saya Guasa keseluruhan bahagian kaki kedua-dua belah. Ayat yang keluar dari mulutnya hanya sakit...sakit... Dah memang kaki tu rasa sakit bila Guasa akan rasa sakit. Alhamdulillah lepas Guasa dia dapat tidur lena dan bila saya tanya keadaan kakinya keesokan pagi, Alhamdulillah dia senyum.

Saya belajar Guasa bila sakit maksudnya ada darah yang block, peredaran darah tak lancar. Saya pernah baca artikel tentang darah beku di kaki. Rasa sakit di bahagian kaki adalah sesuatu yang biasa tetapi bila kita tidak melakukan sesuatu untuk meredakannya, dikhuatiri akan memberi kesan buruk pada masa panjang. So, jadikan #GuasasebagaiFirstAid di rumah kita!

PM untuk keterangan lanjut!

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me