Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Saturday, June 18, 2016

Superfood: Blue Green Algae

Assalamualaikum... Selamat Pagi!!

Saya dah lama join Elken sejak 2010 dan dah 6 tahun saya mengamalkan Elken Spirulina. Alhamdulillah gastrik dan sakit kepala kronik yang saya alami masa zaman remaja dan zaman student dah hilang 100%. Alhamdulillah juga masalah hormon tak stabil, sengugut dan jerawat teruk pun dan pulih.

Selama saya berkongsi dengan orang ramai tentang Elken Spirulina, banyak respon yang saya dapat. Antaranya "jenis cecair ke?", "spirulina  tak sedap rasanya", "orang kata makan spirulina tak elok sebab ada bahan tercemar", "saya makan spirulina badan rasa panas, muka naik jerawat etc...". Semua respon tu betul. Mak saya mkn spirulina demam. Saya makan spirulina gastrik 100% sembuh.

Nak makan spirulina mula-mula kena ada ilmu. Means kena dapatkan info dari seorang yang pakar dan bertauliah tentang bidang sayur pra sejarah ni. Bukan semata-mata guna konsep "orang kata....". Orang yang kata tu siapa?  Sangat rugi bila kita just ambil info dari bukan orang yang sepatutnya.

 Then bila dah ada info dan ilmu mesti la cuba, rasa dan makan sendiri dulu. Sebab bila dah makan, dah cuba dah rasa baru kita tau apa kesan Elken Spirulina tu kepada diri kita sendiri. Nak makan pun jangan berkira berapa biji nak cuba. Ambil 5 biji sehari, amalkan selama 6 bulan dan tengok apa yang kita rasa dan lihat apa kesannya. Kenapa 6 bulan? Sebab tempoh dan jangka hayat sel darah merah adalah 4 bulan, baca sini. Bila kita makan selama 6 bulan, dalam 4 bulan sel darah merah yang mati dan rosak akan disingkirkan di limpa kita dan kemudian sel darah merah baru yang mengandungi khasiat Elken Spirulina terhasil, jadi dari itulah masa yang paling baik nak tengok kesan perbezaannya. Sangatlah tidak berbaloi, jika kita makan dalam masa seminggu sahaja lepas tu kata Elken Spirulina tak berkesan.

Bila ada ilmu kita cuba, rasa dan makan selepas itu kita akan faham. Saya dah makan spirulina 6 tahun, saya dah belajar dan saya dah rasa dan saya dah faham kenapa kena makan. Sebab tu saya terus mengamalkan Elken Spirulina sampai sekarang.





Moral of the story, jadi pengguna yang bijak.

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me