Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Monday, November 10, 2014

HALF FULL VS HALF EMPTY???


 
Assalamualaikum... Selamat Pagi!!


Apa yang anda nampak???

Yang mana satu anda lihat adalah betul!

Separuh penuh atau separuh kosong.

Inilah kehidupan!!

Apa yang anda lihat melambangkan peribadi diri anda sendiri.

Dalam perjalanan saya di Elken, saya belajar tentang gelas yang separuh kosong itu. Biar siapa pun diri anda, apa pun kelulusan akademik anda, apa pun pekerjaan anda, di mana pun letak duduk diri anda.... jadi gelas yang separuh kosong itu! Kosongkan diri buangkan rasa ego anda belajar semula setiap kali anda telah mencapai sesuatu kejayaan.

Kejayaan di Elken bukan semata-mata dengan lambang RM$$$$ sahaja. Ia lebih dari itu!!

Dalam Elken kita kena belajar menjadi orang baru yang sanggup dan rela berubah melakukan perkara-perkara luar biasa yang tidak dilakukan oleh orang biasa. Sanggup mengambil risiko! Risiko ditinggalkan kawan-kawan, risiko tentangan dari ahli keluarga, risiko penolakan dari orang ramai, dan paling utama risiko kita kena 'MATIKAN' diri kita untuk menjadi orang baru.

Elken mendidik kita menjadi PEMIMPIN. Bukan setakat memimpin orang di dalam rangkaian, tetapi mula-mula sekali kena jadi pemimpin diri sendiri terlebih dahulu. Belajar mengikut sistem pendidikan Elken, belajar mengikut cakap upline dan belajar mengikut arus dalam Elken.

Memetik kata-kata Jutawan MCCM Terence Koh, kehidupan kita adalah refleksi diri kita dari dalam. Bukan setakat pemikiran kita sahaja yang mahu, tetapi hati kita jugak mesti...mesti...mesti mahu!!!

Saya belum berjaya di Elken, kejayaan yang saya kecapi di Elken baru sebesar kuman, tak nampak kuman tu kan... Saya belum berjaya bukan sebab Biz Elken susah nak buat... tetapi kerana saya belum bersedia otak, hati dan perasaan untuk buat. Seperti kata jutawan CCM Kumar, sel-sel saya belum nak buat Biz Elken lagi!!

Itulah keunikan Elken yang buat saya Fall In Love at the first sight, sedangkan saya adalah individu yang ANTI MLM!!!

Kerana of course PRODUK... semakin sihat dan muda! (ramai yang kata saya student!)

Kerana SYARIKAT.... yang luar biasakk!! (sistem pendidikan dan Budaya)

Kerana Upline-upline saya.. yang sentiasa membimbing dan mendidik!

I am proud to be Elkenian!

Build you to build others!!

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me