Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Thursday, March 21, 2013

Berpandangan Jauh....

Assalamualaikum... Selamat Pagi!!

Alhamdulillah... sangat mensyukuri nikmat dan rahmat Allah yang tak terhitung banyak kepada kita dari segenap sudut.. Alhamdulillah, Thank u Allah!!


 Sebanyak-banyak nikmat yang Allah berikan saya sangat mensyukuri apa yang saya perolehi pada hari ini, iaitu PELUANG PERNIAGAAN DI ELKEN!

Pada hari selasa lalu, saya meluangkan masa mendengar perkongsian insan biasa yang kini menjadi luar biasa bukan kerana $$$ dan status, tetapi kerana kehebatan beliau mengharungi kesusahan kepayahan dan kesukaran dalam mengejar PELUANG PERNIAGAAN DI ELKEN!

Bersama CCM Rohana Sulaiman, 10 tahun dalam perniagaan Elken. Siapa dia???
Kami berdua sama status, SURIRUMAH TANGGA. Tetapi jurang yang paling besar antara kami ialah keazaman dan tekad seorang surirumah tangga CCM kak Rohana ini, mengapai impian dengan peluang biz di Elken, beliau berjaya sampai ke tahap ini.


 Dahulunya seorang pekerja kilang Carsem, Jalan Lapangan Terbang di Ipoh. Berpindah ke Kuala Terengganu selepas berumah tangga dan bertemu dengan peluang Elken pada 10 tahun yang lalu.

Tanpa saudara mara, tiada kawan-kawan, kelompok sosial sangat terhad, tiada pendidikan tinggi, takde pengalaman perniagaan, semua pun TAKDE!! Tapi kini beliau dapat menarik nafas lega kerana berjaya menjana income sehingga RM36,000.00 sebulan!! Membeli kenderaan sendiri walau berstatus surirumah (takde payslip) dan membeli rumah berharga RM300,000 dengan pendapatan di Elken! Walau...

Sehingga kini masih seorang surirumah tangga!!!

Apa yang membezakan kami?? Seperti yang saya nyatakan di atas tadi...

AZAM TEKAD DAN IMPIAN YANG SANGAT BESAR!!


 Gambar di atas adalah anak-anak yang selalu beliau tinggalkan untuk keluar rumah melakukan sharing dan fieldwork. Kini salah seorang anak beliau yang berusia 19 tahun, sama-sama melakukan perniagaan Elken!!!

Sangat luar biasa peluang perniagaan Elken!! Bukan semata-mata kerana $$$$ dan status tetapi ia telah membina jati diri dan modal insan seorang surirumah dan ibu kepada anak-anak!

Kerana itulah juga saya melibatkan diri dengan perniagaan ini dan masih mahu bertahan sampai sekarang walau saya sendiri menghadapi cabaran paling hebat iaitu MEMPOSITIFKAN DIRI SENDIRI!!

Kata-kata kak Rohana membuka mata dan minda saya, jadilah ibu yang menjadi idola kepada anak-anak. Bila mereka dah besar nanti, bukan gambar pakwe atau gambar makwe yang mereka lekatkan di dinding bilik tetapi gambar kita ibu bapa mereka yang menjadi idola serta gambar kereta ferari, rumah banglo, dan gambar impian yang mereka nak capai ditampal di dinding bilik mereka.

Dengan peluang biz Elken, anak-anak kita juga menjadi pencetus semangat untuk sama-sama berjaya! Jadi, takdelah nanti mereka menconteng arang ke muka kita kerana tersalah pilih kawan di luar sana.

Kemudian, kata-kata kak Rohana membuka minda saya!

Jangan bila anak-anak dah besar nanti apa yang kita wariskan kepada mereka?? HUTANG KELILING PINGGANG, PENYAKIT KENCING MANIS, PENYAKIT DARAH TINGGI DSB kerana itu adalah penyakit keturunan??!

TAK MAHU!!! Saya tak mahu anak-anak saya mewarisi semua itu, maka kata-kata kak Rohana membuka mata dan minda saya untuk BERUBAH!!!

Anjakan paradigma perlu berlaku dalam hidup saya kerana masa depan anak-anak terbentuk dari didikan dan asuhan saya semenjak mereka kecil.

Permata Hati Ibu!

4 comments:

  1. tahniah, mn2 biz pun sama...dgn SOPHIE PARIS hanya RM15 BOLEH JUGA MENAMBAH PENDAPATAN

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum :) Jom jom visit blog Dibah, nak introduce satu produk best punya. Hihihi.

    http://dibahspa.blogspot.com/2013/03/natural-aqua-cure-gel-best-exfoliater.html


    Thank you Puan Hannan :)

    ReplyDelete
  3. Yang penting.. RAJIN...RAJIN..RAJIN...!! :D

    ReplyDelete

Jom Follow Me