Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Saturday, May 28, 2011

GO GO FOR BREASTFEEDING TO NEW MOM TO BE

Assalamualaikum!!

Perasan tak saya dah update balik blog list Mom to be. Mula2 tu eksyen sbb kita dh tak preggy lagi tunggu lagi 3 tahun lak pasni. Tapi bila terfikir nak berkongsi citer ttg breastfeeding to all new mom to be or mommies yg mahu berjinak2 dalam dunia Breastfeeding, saya wujudkan balik blog list tu. Dengan tujuan nak buka minda, beri kesedaran dan berkongsi sedikit ilmu dan pengalaman yg ada.

Macam dalam n3 saya yg lepas2, kesedaran wujud dengan izin ALLAH dan dari itu saya mula menggerodek ilmu tentang breastfeeding. Dari mula kehamilan sampai la nak bersalin, saya terus menuntut ilmu even masa dalam pantang pun saya masih belajar sampai sekarang. As what i put kat side bar "Breastfeeding is forever a learning process for both mom and baby".
Antara blog, web, portal dan bacaan sy selalu saya buat ialah di sini




Website search entry: Breastfeeding

Selain dari itu, saya jugak selalu turun g Support Group Meeting di Ipoh. Tak penah miss sampai la masa saya nak dekat bersalin dan masa berpantang. Seronok dapat join ngan member2 seangkatan. Macam2 ilmu dan pengalaman dapat dikongsikan. Jika ada di antara u all yg dok di Ipoh and masih tercari2 Support Group utk Ipoh area leh la add di FB..Kelab Penyusuan SusuIbu Perak. Tapi kena ada account FB dulu la yek. Dan tak lama pas tu ada group dalam FB Kumpulan Ibu2 Menyusukan, KIM.

Nak menuntut ilmu tak leh malu2, kena rajin bertanya. Sebab nak berBF zaman sekarang tak macam zaman dulu. Nak kena ada KESEDARAN, ILMU, MIND SETTING. Dan saya tak nafikan memang BF zaman sekarang makin mencabar sbb desakan hidup dan sebagainya. So, jangan malas2 nak membaca, jangan malu2 nak bertanya dan jangan lupa get ready mentally and physically especially to career mom yg nak berBF nanti. Saya tak keje, so tak terasa hebat cabarannya. Heheh..

GO GO FOR BREASTFEEDING TO NEW MOM TO BE!!!!

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me