Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Friday, March 11, 2011

Semua orang pun bz. Tapi saya lagi.....bz!

Assalamualaikum semua!

Yup! Semua orang bz, tp saya lagi... bz! (Bz la sangat...).
Sampai sekarang saya masih struggle ngan kehidupan baru saya bersama orang baru. Since dia masih kecil dan memerlukan perhatian yang lebih, tambahan pula saya yang mengasuh dan mengadun dirinya sejak lahir sampai la sekarang ni dah 2 bulan. Makanya, dia mengada2 tak mo kat orang lain.

Bulan April nanti saya perlu menghadiri kursus 2 hari di Morib, so terpaksa la tinggalkan dia (but lum buat decision sama ada tinggal di umah atau angkut sekali ke tempat kursus tu).
Sekarang saya menginap di umah mak saya sehingga la nak ke kursus tu nanti. Plan asalnya nak bagi bb Jihah biasakan diri ngan tangan opah. Tapi hmmm..... nampak cam tak berjaya je. Ada la 2 kali saya kuar umah lebih dari 2 jam.

First saya g salon rambut tuk gunting rambut dan basuh, tapi tak sampai 2 jam pun saya ke sana mak kata bb Jihah nangis2 tak mo di pujuk.

Second time kuar berdua ngan En.Hubby g Tesco beli barang2 dapur. Niat asal nak berdating la ngan En. Hubby, alih2 saja try call umah tanya pasal bb Jihah. Pun akhirnya berdating kat umah je balik.. hehehe...

Bab nak kasi EBM tu takde masalah sebab dia dah mau minum EBM dalam botol. Bab nangis2 meragam walau dah bagi susu tu yang tak tau nak handle camne. Sebab tu saya dok tanya pengalaman u all bila antar bb kat bbsitter camne diorg handle bb u all?? Ye la.. anak2 kita berbeza sikit sebab guna EBM instead of bagi FM.

Oh ya! Tentang kursus di Morib tu, saya dapat tawaran dari SPA sebenarnya untuk g kursus bagi jawatan Penguasa Kastam. Ada sesiapa yang dapat tawaran yang sama tak? Meh la bagi tau saya. Leh la kita calling2 contact...

Ok la yek! Sian plak kat kakyung Wawa nakkan perhatian dari ibunya. Beransur dulu yek!!

See u real soon!!

3 comments:

  1. susah jugak tu yer..seb baik Rafique ni jenis friendly..x kesah punyer ngan sape2..maybe sbab tahu ibu ngn ayah dia kena keje kot...hihi

    ReplyDelete
  2. suami sy penguasa kastam..tapi setau sy, memang tak gi kjursus, pass interview terus posting

    ReplyDelete
  3. tahniah ye awak, dah bersalin..anak kite beza berapa hari je kan?? :-)

    Syakil pulak so far serasi dgn bbsitter, x meragam pun...mula² wina pun risau jgk

    mungkin kena bagi masa ckit kot bb jihah nak serasi dgn bbsitter...

    ReplyDelete

Jom Follow Me