Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Friday, October 29, 2010

Bila Wawa sudah pandai tarik muka

Macam yang telah aku khabarkan.. Wawa going to be 3 yrs old on 070111 nnt. Maknanya.. aku dah tue... huhuhu.... :D

Cupp!!!Bukan nak citer pasal tuh...Yang aku nak citer nih pasal apa yang berlaku pagi tadi.
Si Harraz n Wawa masa Raya lepas.


Aku hantar Wawa setiap hari ke rumah Mak aku. Anak sedara aku Harraz turut dijaga oleh Mak.

Bila bertemu 2 beradik nih mcm2 la karenah mereka. Salah satunye berebut barang permainan.

Selalunya bila aku hantar Wawa, aku tak lepak lama kat umah. Terus gerak ke kedai nak siap2 berniaga.

Tapi pagi nih since masa awal lagi, aku pun lepak la kejap tengok gelagat 2 beradik tuh.

Satu sikap yang sangat jelas ada pada diri Wawa ialah.. dia suke berkongsi tapi at the same time dia juga sangat tamak dan kedekut (kedekut n tamak budak2 la...). Manakan tidak. Barang mainan yang dipegang oleh Harraz sibuk2 nak mintak sedangkan kat tangan dia sampai tak muat tangan nak pegang barang mainan...


Lalu bila aku melihatkan perkara tersebut, aku mula memberikan lecture pada Wawa...

Ibu: Wawa.. cube la main elok2 ngan adik tuh.. main sama2 jangan la gaduh2....

Wawa: Agaknya tersentak bila aku tegur begitu, dia tunduk diam.

Ibu: Adik beradik bukan orang lain tak elok kedekut2 nih... jangan nak tamak sangat... Wawa kan ada banyak lagi mainan tuh, bagi la adik main sekali...

Agaknya dia tau yang dia dah buat salah, dia pun tarik muka, mata dah mula bergenang and lastly terus menangis... Sebab merajuk kat aku agaknya dia pegi kat opah dia minta dipujuk..

Heheheh.. macam2 karenah Wawa...

Itu lah citernya bila Wawa sudah pandai tarik muka bila ditegur kesalahannya.

P/s: Bila anak2 dah mula membesar hati ibu menjadi risau sbb takut tak pandai dan tak cukup didikan yang diberi. Kalu setakat bab mengaji, belajar sekolah semua ibu bapa boleh buat. Tapinya bab mendidik jiwa anak2 nih berbalik kita pada kaedah yang terkandung dalam Al-Quran dan Sunnah Nabi. Semoga aku berjaya mendidik anak menjadi anak2 soleh dan solehah... AMIN....

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me