Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Friday, September 24, 2010

SGM?? Apakah itu??

Bl ditenung balik n3 aku yang lepas2, rupa2nya aku tak penah pun citer kat korang pasal SGM nih.

Sebelum aku teruskan, meh layan kejap picca2 di bawah. N then baru aku citer apa ke bendanya SGM ni ek...





-
-
-
-
-
-
-
-

So, dah puas layan picca kan...?? Sekarang aku citer.

Dipendekkan citernya, SGM ni stands for SUPPORT GROUP MEETING, yg diadakan khas buat ibu-ibu, isteri-isteri, mommy to be, or any women yg support Breastfeeding (@ dalam BM nya Penyusuan Susu Ibu). Picca di atas adalah pada ketika SGM ke-4 yg diadakan bulan Ogos lepas di Padang Polo, Ipoh.

SGM yang selalu aku join (baru join kali pertama sbnrnya...ngeh3) biasanya dianjurkan oleh moderator laman web susuibu.com atau kaunselor dari MBfC (Malaysian Breastfeeding Peer Counselor). Bukan setakat di Ipoh je ada SGM ni, tak silap aku kat area Lembah Klang ngan KL lagi aktif perjumpaannya. Kalu nak tau selalu2 la g terjah laman web Susuibu.com.

Pengisian utama dalam setiap perjumpaan adalah:
1. perbincangan
2. sesi soal jawab
3. perkongsian maklumat (melalui pengalaman participant)
4. lepak2 sambil makan (biasanya Pot Luck theme)
Sbnrnya ada topik khusus untuk setiap sesi perjumpaan tu nanti. Bukan le main hentam kromo, jumpa sembang2 peh tu tak tau apa intipati perjumpaan tuh.

Last month punye SGM yang aku join tu diskus tentang Cabaran ibu-ibu menyusukan bayi pada bulan Ramadhan. Moderator pada perjumpaan tersebut adalah Dr. Nadrah Arifin (leh klik untuk g terjah blog dia).

So, serba sedikit korang dh tau le apa dia SGM tu kan? Ni yg baru boleh bagitau citer sebenar nih. Next SGM di Ipoh going to be held as follows:

Date : 16th October 2010, SATURDAY

Time : 9.00 a.m.

Place : Padang Polo, Ipoh, Perak

Refreshment : Bring our pot luck, and any mat

Topic :

1) PREGNANCY PREPARATION TOWARDS EXCLUSIVE BREASTFEEDING

2) BREASTFEEDING AFTER 6 MONTHS... HOW ARE WE GOING TO CONTINUE?

See the topic??? Sangat2 interesting kan? Jadi nanti lapangkan schedule korang untuk join skali k...

Dari mana aku tau tentangnya?? Leh terjah kat sini http://ayanglina08.blogspot.com/ atau pun nak lebih kepastian dan nak utarakan sebarang kemusykilan, leh terjah forum kat web susuibu.com. Klik pada link tu tau...

Jangan lepaskan peluang nih...
To all mothers, mommy to be and who ever yang nak tambah ilmu dan berkongsi pengalaman sendiri tentang Breastfeeding moh pakat2 turun ramai2.... :D.

P/s: No registration fee tau, FOC jek....

No comments:

Post a Comment

Jom Follow Me