Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Thursday, May 6, 2010

AKU DAN MLM

Hari ni hari ke 35 aku berblogging...

Sedihnya bila tengok entry kita takde orang comment... Adakah kerana aku duduk dalam dunia MLM maknanya aku tidak boleh mendapat hak selayaknya sebagai blogger? Hem... sedih ni...

Ada gak yang aku tengok dalam blog tulis gini "
Ini adalah blog peribadi . Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya."(statement ni pinjam dari blog yang femes tu).

Jadinya, dari statement yang dipinjam tu, blog itu adalah hak peribadi yang telah dikongsikan bersama dengan mereka yang datang melawatinya, kan?

So, biarlah apa pun yang tertera di dalam blog itu, itu adalah hak kepada penulis blog dan sebagai tetamu apalah kiranya tinggalkan jejak (say hello ke, hi ke hi2 bye2 ke...) supaya ukhuwah antara bloggers yang terjalin akan menjadi seperti MLM juga. (Sapa saja yang tinggalkan jejak dalam blog aku ni, Insya Allah pasti akan ku keudara bersama blog korang...)

MLM tu apa sebenarnya kawan-kawan? Adakah korang sebenarnya faham konsep MLM? (Tak faham pun tak pe). Mungkin yang pernah terjebak faham konsep MLM mengikut syarikat yang diikutinya, tapi aku mempunyai fahaman yang berbeza tentang MLM.

Dalam web Wikipedia, MLM di takrifkan sebagai "
a term that describes a marketing structure used by some companies as part of their overall marketing strategy. The structure is designed to create a marketing and sales force by compensating promoters of company products not only for sales they personally generate, but also for the sales of other promoters they introduce to the company, creating a downline of distributors and a hierarchy of multiple levels of compensation in the form of a pyramid."

Tapi pada aku sesiapa pun yang terjebak dalam MLM jangan kerana nak mencari DUIT korang kejar prospek sampai dapat jadi downline korang, tak leh gitu. Kita kena faham keadaan indvidu tak sama semuanya. Oleh itu, meh le kita berbaik-baik di dalam dunia blog ni dan lihatlah aku sebagai salah sorang team baru dalam dunia blogger dan mari kita perkembangkan empayar blogger ke serata alam..(meh la buat aku rasa best sket bila tengok ada komen dalam entry aku ek...TQ :D)

Chaiyok! Chaiyok!!

2 comments:

  1. jangan sedih ok?usaha tangga kejayaan.kalau rajin berblogwalking,nanti mesti ade follower.
    :D

    ReplyDelete
  2. thank u much... suka..suka dh ada org komen... :D

    ReplyDelete

Jom Follow Me