Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Wednesday, April 14, 2010

YOU MAY NOW KISS THE BRIDE...

Almaklum le dah diijabkabulkan, terus-terus le nak posing sebegitu ye....

March yang lepas genap 3 tahun usia perkahwinan aku dan Mr. Hubby. Rasa sekejap betul masa berlalu, bermula dengan sesi pertemuan semula(2004), merisik (2005), bertunang (2006), berkahwin (2007) and at last being a parents to my precious lil' one (2008), Wawa
. Insya Allah, dimurahkan rezki aku nak menambah lagi bilangan ahli keluarga kami, Insya Allah dalam tahun ni jugak (cakap kena berlapik...).

Aku dan Mr. Hubby diijabkabulkan di Masjid Sg Rokam, Ipoh berwakil wali Ustaz Yop Saidin, pada tanggal 09 March 2007, jam lebih kurang 6.45 petang (masa tu Ustaz Yop baru balik dari Radio Perak FM). Majlis berlangsung dalam keadaan yang serba sederhana saja. Tapi ada satu peristiwa berlaku yang paling aku ingat sehingga kini (bila aku dan Mr. Hubby bercerita tentang hari nikah tu, mesti ungkit peristiwa tu).

Pada jam lebih kurang 6.00 petang (090307) tu, cuaca memang cerah, terang benderang dan matahari pun masih bersinar terang walaupun masa tu dah nak Maghrib (senja). Tapi... selesai saja majlis akad nikah tu di masjid, alhamdulillah tak semena-mena hujan rahmat turun dengan lebatnya! Tapi sangat sekejap dalam masa 15 minit gitu. Subhanallah....! Aku dan Mr. Hubby masa tu memang tak terkata apa-apa, hanya mengucapkan syukur di dalam hati. Lega sebab dah selesai dengan sempurna satu acara penting dalam hidup kami.

Untuk pengetahuan korang, aku dan Mr. Hubby tinggal berdekatan, kiranya kalau nak ke rumah mak aku atau MIL ulang alik 30 kali pun lum sampai 30 minit perjalanan. Satu kawasan berbeza taman perumahan (macam tu lah lebih kurang).

Mood hari ni nak tayang photo je. So, layan je photo-photo yang diambil ketika majlis penting aku berlangsung.

Debaran menanti saat diijabkabulkan.

Kelihatan Mr. Hubby dalam keadaan tenang (tapi dalam hati dag dig dug..... :D)

Upacara bermula...

Alhamdulillah selesai...

Seri wajah pengantin baru.

Singgahsana raja sehari...

Rombongan pengantin lelaki di sambut dengan iringan paluan kompang.

Dan bunga manggar.

Sebelum masuk ke rumah, kita posing dulu.

Para tetamu yang hadir.

Sesi makan beradab. Mr. Hubby dah sinsing lengan sebab tak tahan panas.

Glamer jap masuk frontpage cover majalah... spesel edition takde dalam pasaran. Hehehehe...

Some of photos taken by photographer during reception kat umah aku.




Malam potong kek (gambar agak blur... sorry ye...). Mr.Hubby nampak sangat segak pakai kot hitam tu. Tapi tak sampai 15 minit. Dalam gambar tu nampak cam macho je kan... tapi lepas tu...

Ta daa.... Mr. Hubby terus tukar uniform sebab tak tahan panas. Sian dia berpeluh-peluh... Tapi aku still maintain.. Suka sangat costume malam tu. Sekali seumur hidup pakai gaun :D.

Persandingan di rumah pengantin lelaki. Pelamin nan simple tapi sangat terharu sebab diilhamkan sendiri oleh kaum keluarga Mr. Hubby, termasuk Mr. Hubby sendiri


My Family. Muka masing-masing dah nampak keletihan sebab majlis berlangsung 4 hari berturut-turut (malam berinai, nikah, sanding umah aku, potong kek, sanding umah lelaki). Lengkap pakej!

At last... Mr. Hubby menunjukkan kebolehan berkaraoke... memang tradisi turun temurun keluarga Mr. Hubby untuk buat sesi karaoke jika ada family gathering macam ni.

2 comments:

  1. Situasi nikah kita cam sama le plak..saya pon dinikahkan oleh Ustaz Yeop Saidin..tapi di Masjid Kg Rapat Jaya Tmbhn. Masa tu Ustaz Yeop baru balik dr Radio Perak FM gak..hehehe..

    Cuma saya nikah 14 March 2008

    ReplyDelete
  2. ApasH,
    wah...!! memang serupa tapi tak sama le.... hehehehe.... :D.

    ReplyDelete

Jom Follow Me