Kita bersama

Daisypath Anniversary tickers

Nur Ilyanie Najwa

Lilypie Kids Birthday tickers

Nur Ilyanie Najihah

Lilypie Kids Birthday tickers

Follow Me

Thursday, April 29, 2010

APA CITER...?

Nak citer tentang diri aku memang takde pape yang menarik. Lagipun hidup aku full time di kedai. So takde pape excitement that's why blog aku penuh ngan citer-citer ilmiah yang boleh buat orang BORINGG.....:D. Tapi it's ok sebab aku suka share any info yang aku dapat. Especially sekarang ni aku dah terjebak ngan MLM. Wakakakaka... padan muka aku.

Hem... nak dikisahkan, sebenarnya aku memang tak minat nak terjebak ngan mana-mana MLM. Tapi tu le rezki Allah ada di mana-mana saja. Yang penting kita ni sanggup nak berusaha mencari tapi mencari rezki yang HALAL saja ye...

At first dulu ada member kamceng ajak join satu MLM ni (nama MLM dirahsiakan). Masa tu aku memang tak de minat langsung, yang aku tau nanti dah terjebak nak kena kuar modal beribu-ribu peh tu beli produk banyak-banyak yang pakai satu je yang lain nak kena cari orang beli peh tu nak kena cari downline plak. Memang bukan minat aku...!

Tak semena-mena Jan 2010, datanglah seorang kakak bercerita pada aku tentang kebaikan produk yang dipakainya. Dia menggunakan produk kesihatan ini untuk anaknya yang mengalami penyakit kronik (aku tak tau jenis penyakit itu), di mana anak dia ni seluruh kulit badannya sangat sensitif dan sehingga selalu demam dan sakit-sakit. Aku tak pernah kenal anak dia dan kakak tu sendiri, walaupun kami meniaga di satu tempat yang sama tapi just kenal-kenal sebagai pelanggan je la (sebab kekadang aku beli makan kat gerai dia walaupun aku sendiri menjual makanan.. hehehehe).

Dah berbuih mulut aku cakap aku tak minat, malas nak cari orang, apatah lagi takde masa aku nak gi ke ceramah-ceramah dia. Tapi aku "terperangkap" sebab dia tolong aku bayar yuran keahlian untuk menjadi ahli, sebanyak RM75.00. Dapat le aku starter kit ngan produk free Dr. Xeniji (harga asal RM97.70). Kira pinjam duit dia le tu, aku berhak tak bayar tapi kita ni orang Islam, walau bukan berhutang dengan rela tapi dah kira pakai duit dia. Dengan rasa sebal aku terima dan aku bayar balik hutan RM75.00 tu.

Lepas tu pun aku masih takde minat, aku dengor aje apa yang dia citer tentang kebaikan dan bla..bla..bla... tentang produk tu. Akhirnya ditentukan Allah aku terpandang muka sorang ni dalam fliers untuk ceramah bertarikh 26.03.2010 di Ipoh. CCM Elee Salmi Binti Ishak, rasa-rasa macam aku kenal muka ni. Nama pun aku rasa macam biasa aku panggil. Aku tenung-tenung, tilik-tilik sampai satu ketika aku betul-betul yakin aku kenal insan tersebut. (Gambar kak Elee di tengah)


Akan datang

Menjelang tiba hari tersebut, aku tak sabar-sabar nak tengok muka penceramah tu, bukan sebab excited nak dengar tapi sebab nak confirm sama ada aku kenal atau tidak insan itu. Menjelma saja dia di dalam ruang legar itu, aku terus tanya "Akak ni dulu UUM ye?". Dia tengok aku, aku tengok dia. Dia jawab, "Ye.. Nape?".

Walaupun dia macam cam tak cam aku, tapi sekurang-kurangnya aku puas hati sebab aku dapat confirmation yang aku memang kenal dia. Dan itulah saatnya aku mula ingin serius dengan dunia MLM bersama ELKEN.
Sempat gak berposing ngan kak Elee lepas ceramah.

Kak Elee dan suami.

Kisah hidup kak Elee Salmi yang telah memberi aku sumber inspirasi untuk terus berjuang dalam hidup dan terus berusaha sehingga berjaya. Bukan kerana MLM itu semata-mata. Kak Elee bermula dengan Elken sebab diperkenalkan produk kepada dia untuk membantu merawat penyakit sekeluarga, anak sulungnya kena bengkak hati, dia sendiri migrain kronik dan suaminya kena buasir. Alhamdulillah sehingga kini mereka komited meneruskan program MRT untuk kesihatan diri dan sekeluarga.

Aku kini dalam proses membeli produk Elken MRT dan Insya Allah, Isnin (030510) aku tayang kat korang produk yang aku beli dalam satu pakej yang sangat luar biasa sekarang dengan harga pelaburan RM9,600.00.

Wow!!! Nak dekat RM10k tu! Tapi kalu hati aku ikhlas melaburkan duit sebanyak itu untuk kesihatan diri dan seisi keluarga, Insya Allah ada manfaat dan ganjaran dari Allah yang aku tak tahu bakal menjelma. Amin...

Antara produk yang aku dapat dengan pelaburan sebanyak RM9,600.00 tu ialah:
1. Elken Spirulina (3000 biji x 2 botol)- RM699.00/btl

2. Dr.Xeniji (145g x 2 jars)- RM 587.00/jar

3. AO Max (60ml x 3 botol)- RM 146.00/btl

4. LIVExtra (15 bungkus x 5 kotak)- RM 208.00/box

5. Win IG6 (240 biji x 4 botol)- RM 182.80/btl

6. Win Calrich (180 biji x 4 botol)- RM 142.00/btl

7. Fitorac (240g x 5 botol)- RM 189.00/btl

8. Kington Isotonic (30 ampoulse x 10 kotak)- RM 260.00/box

9. Fujita Lactose-S Orange (10 paket x 3 kotak)- RM 202.00/ box

10. Ester-C 500 Plus (30 biji x 5 botol)- RM 45.00/btl

11. Elken Bio Pure KEN 2 (1 unit/ Hot & Warm)- RM 2990.00/unit

Kesemuanya 11 jenis barang dengan jumlah 44 unit dan jumlah harga asal RM 12k!! Penjimatan sehingga RM 3k daripada harga asal dengan hanya melabur RM9600.00.

Pakej yang aku beli ni lengkap A to Z untuk kesemua 10 sistem organ yang aku citer dalam entry sebelum ni. Mungkin ada yang kata sapa le nak makan banyak-banyak cam tu? Takyah makan nasi le ye...makan supplemen tu je. Hehehe... aku pun fikir camtu masa mula-mula ditawarkan ngan pakej ni, tapi bila diterangkan baru aku faham. Macam aku cakap untuk seisi keluarga, mak abah, adik beradik, suami isteri anak-anak. Semua boleh pakai produk tu.

Jadi? Macam mana? Memang luar biasa!! Berbaloi-baloi......

2 comments:

  1. Oooo produk-produk tu semua yang ko nak amik hari ni yek Fatin?

    ReplyDelete
  2. ha ah... aku dh amik dh... n br nak mula amalkan... amik kesempatan la nk diet sekali. sejak akhir2 ni aku rasa lain mcm gak bdn ni... KEN 2 tu aku dh rasmikan dh... hehehehe...

    ReplyDelete

Jom Follow Me